L’odio scorre onlife – Hate flows onlife

Caroline Crystal (Carnegie Endowment for International Peace) scrive del percorso complesso dei social media tra lavoro di prevenzione dei discorsi di odio online, persistenza della violenza in rete e i conflitti offline. L’Autrice esamina quando è accaduto in tre casi: con il genocidio dei Rohingya; nella guerra del Tigray in Etiopia; nella violenza post-golpe in Myanmar. Altresì Crystal pone attenzione a  Facebook e Telegram e analizza progressi e lacune. ‘Onlife’ spiega che non esiste separazione tra online e offline: la realtà è una e si alimenta, nel bene e nel male, in tutte le sue dimensioni

Caroline Crystal (Carnegie Endowment for International Peace) writes about the complex path of social media between online hate speech prevention work, persistence of online violence and offline conflicts. The author examines what happened in three cases: with the Rohingya genocide; in the Tigray war in Ethiopia; and in the post-golpe violence in Myanmar. Crystal also pays attention to Facebook and Telegram and analyses progress and shortcomings. ‘Onlife’ explains that there is no separation between online and offline: reality is one and is nourished, for better or worse, in all its dimensions

Facebook, Telegram, and the Ongoing Struggle Against Online Hate Speech – Carnegie Endowment for International Peace

Marco Emanuele
Marco Emanuele è appassionato di cultura della complessità, cultura della tecnologia e relazioni internazionali. Approfondisce il pensiero di Hannah Arendt, Edgar Morin, Raimon Panikkar. Marco ha insegnato Evoluzione della Democrazia e Totalitarismi, è l’editor di The Global Eye e scrive per The Science of Where Magazine. Marco Emanuele is passionate about complexity culture, technology culture and international relations. He delves into the thought of Hannah Arendt, Edgar Morin, Raimon Panikkar. He has taught Evolution of Democracy and Totalitarianisms. Marco is editor of The Global Eye and writes for The Science of Where Magazine.

Latest articles

Related articles